ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در سامانه پادا انجام میگیرد. انتخاب مدرسه برای کودکی که برای اولین بار می‌خواهد وارد فضای مدرسه شود، از دغدغه‌های خانواده‌ها می‌باشد. به همین دلیل خیلی ها به سراغ مدارس شاهد که از لحاظ امکانات آموزشی و همینطور از لحاظ مدیریت و اهمیت به مسائل تربیتی خوب عمل کرده است، می‌روند. ثبت نام مدارس شاهد برای مقطع اول ابتدایی تحت شرایط خاصی صورت می‌گیرد که بهتر است اولیا و دانش آموزان پیش از ثبت نام از آنها مطلع باشند. در راستای این توضیحات مطالبی را پیرامون پیش ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی 1401 – 1402 ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

 

ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

متقاضیان در زمان ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ باید در به سایت پادا مراجعه م نام نویسی خود را انجام دهند. نحوه پذیرش دانش آموز در این مدارس به صورت امتیاز بندی می باشد و دانش آموزان به دو دسته دانش آموز شاهد و غیرشاهد تقسیم می شوند.

دانش آموزان شاهد

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 – 1402 در دو دسته قرار دارند، دسته اول دانش آموزانی هستند که دارای سهیمیه شاهد می‌باشند و از یکی از سهمیه های فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 50% و بالاتر برخوردارند که برای این دسته از دانش آموزان پیش ثبت نام معنا ندارد و ثبت نام اولیه آنها قطعی تلقی خواهد شد، چراکه اکثر ظرفیت مدارس شاهد به این دسته از داوطلبان اختصاص دارد.

دانش آموزان غیر شاهد

دسته دوم ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1401 – 1402 دانش آموزانی هستند که سهمیه شاهد ندارد و دارای اولویت‌های ایثارگری و سایر اولویت ها شامل امتیازات مربوط به حافظان قرآن، امتیازات مربوط به افرادی که مقام اول تا سوم را در مسابقات سالانه قرآن کریم و نهج البلاغه و همینطور مسابقات فرهنگی، ورزشی و علمی کسب کرده اند و … می‌باشد. این دانش آموزان بایستی فرم پیش نویس ثبت نام اولیه خود را در سامانه پادا تکمیل کنند و چنانچه امتیاز لازم را کسب کنند بایستی برای قطعی کردن ثبت نام خود در این مدارس اقدام کنند.

ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد در مدارس شاهد در دو مرحله تکمیل فرم پیش ثبت نام به عنوان مرحله موقت و کسب امتیاز و ارائه مدارک به مدرسه شاهد مورد نظر به عنوان مرحله قطعی، انجام می‌شود.

زمان ثبت نام اول ابتدایی شاهد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت‌نام شاهد برای مقاطع تحصیلی مختلف، در بازه های زمانی متفاوتی انجام می‌شود. در سال گذشته دانش آموزانی که قصد ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی 1401 – 1402  را داشتند، در اول تا 25 خرداد 1400 پیش ثبت نام خود را از طریق سامانه پادا انجام دادند. پس از اعلام نتایج اولیه در اواسط خرداد ماه چنانچه شرایط لازم را برای ثبت نام در مدارس شاهد داشتند، در اواخر خرداد ماه، مدارک خود را برای قطعی کردن ثبت نام به صورت حضوری به مدرسه موردنظرشان ارائه دادند.

مراحل ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی ۱۴۰۰ سال ۱۴۰۱
پیش ثبت نام اول ابتدایی 8 الی 25 خرداد 1400 اعلام نشده است
تمدید مهلت ثبت نام تا 31 خرداد ماه 1400 تمدید شد اعلام نشده است
اعلام نتایج اولیه یک هفته پس از ثبت نام  اعلام نشده است
بررسی مدارک پس از اعلام نتایج اعلام نشده است

 

بخوانید: ثبت نام میان پایه مدارس شاهد

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی 1401 – 1402 

نکته ای که پیرامون شرایط ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی 1401 – 1402 وجود دارد این است که داوطلبان مدارس شاهد در دو دسته دانش آموزان شاهد و دانش آموزان غیر شاهد قرار دارند که شرایط عمومی برای هر دو دسته از متقاضیان یکسان است اما شرایط اختصاصی وابسته به وضعیت و امتیاز دانش آموز می باشد. دانش آموزان پایه اول ابتدایی که متقاضی ورود به مدارس شاهد هستند با سهمیه شاهد و غیر شاهد بایستی که دارای شرایط عمومی زیر باشتد.

✅ دانش آموز بایستی دارای صلاحیت اخلاقی و رفتاری باشد.

✅ دانش آموز اول ابتدایی در مدرسه شاهد بایستی شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی خود را رعایت کند. ( با عنوان مثال دانش آموزان دختر بایستی حجاب خود را حفظ کنند)

✅ خانواده دانش آموز نیز بایستی پایبند به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت دینی باشند.

✅ مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد بایستی توسط دانش آموز رعایت گردد.

✅ دانش آموز بایستی درخواست ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1401 – 1402 خود را در یکی از مدرسه های نزدیک محل سکونت خود داشته باشد. ( ثبت نام فرزندان فرهنگیان در محدودا محل کار والدین از طریق دریافت مجوز از شاهد منطقه امکان پذیر می باشد.)

 

برای اطلاع و مشاهده نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد کلیک کنید.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

داوطلبان برای تکمیل فرم ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 – 1402 ، طبق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣ داوطلبان بایستی به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان با عنوان پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنند.

2️⃣ پس از ورود به سامانه بایستی بر روی گزینه ” ثبت نام پایه اول مدارس شاهد ” کلیک کنند.

 

3️⃣ در صفحه جدید، در کادرهای ایجاد شده اطلاعات خواسته شده شامل کد ملی پدر، شماره همراه پدر، کد ملی مادر و کد ملی دانش آموز وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید.

 

4️⃣ در این مرحله فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1401 – 1402 نمایش داده می شود که بایستی آن را تکمیل کنید.

5️⃣ پس از اعلام نتایج اولیه همه دانش آموزان (شاهد و غیر شاهد) به مدرسه شاهد مورد نظر به صورت حضوری مراجعه کردهو مدارک لازم را جهت بررسی و تایید به مدرسه تحویل دهند.

نحوه امتیاز بندی دانش آموزان سهمیه ایثارگری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

اولویت اول ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی 1401 – 1402  با دانش آموزانی است که دارای سهمیه ایثارگری می‌باشند و مدارس سعی می‌کنند ظرفیت خود را با دانش آموزانی که دارای سهمیه ایثارگری هستند تکمیل نمایند. دانش آموزانی دارای سهمیه ایثارگری هستند که یکی از سهمیه های فرزند شهدا، آزادگان، جانبازان 25 درصد و بالاتر را داشته باشند.

 امتیازبندی مدارس شاهد برای داوطلبان با این سهمیه، در جدول امتیاز بندی مندرج در دفترچه ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1401 – 1402 به داوطلبان ارائه می‌شود که در ادامه با توضیحات آن را ارائه کرده ایم.

سهمیه داوطلب امتیاز تعیین شده مدارک لازم
دانش آموز جانباز 3000 امتیاز برای صحت ادعای دانش آموز بایستی شناسه ایثارگری در سامانه سجا توسط متقاضی درج شده باشد.
فرزند جانباز 25 درصد 2000 امتیاز دانش آموز بایستی برای صحت ادعای خود کدایثارگری اولیاء را در سامانه سجا ثبت کرده باشد.

خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر

چنانچه متقاضی ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ، خواهر و یا برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر باشد، برای او و برای هر مورد 500 امتیاز درنظر می‌گیرند.

دانش آموز بایستی دارای معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و آن را به مدرسه مورد نظر خود ارائه دهد.

نوه شهید و نوه جانباز 70 درصد و بالاتر

دانش آموزی که نوه شهید و نوه جانباز 70 درصد وبالاتر است می‌تواند به ازاء هر مورد که بود 700 امتیاز بدست اورد و در نهایت می‌تواند حداکثر 1400 امتیاز کسب کند. داوطلب با این سهمیه بایستی معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران را در اختیار داشته‌ باشد.
نوه شهید اتباع

برای دانش آموزی که نوه شهید اتباع باشد نیز، 700 امتیاز درنظر گرفته می‌شود.

دانش اموز با این سهمیه باییستی معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران را جهت صحت ادعای خویش به مدرسه ارائه دهد.
فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی که دارای خدمت بسیجییان در جبهه در 8 سال دفاع مقدس یعنی از شهریور سال 59 تا شهریور سال 67 که حداکثر امتیاز حضور در جبهه 96 ماه است، می توانند به ازاء هر ماه 40 امتیاز دریافت کنند. دانش اموزان با این سهمیه بایستی گواهی معتبر از نیروی مقاومت بسیج یا جهاد سازندگی ارائه دهند.

 فرزند رزمنده جبهه مقاومت

فرزند رزمنده جبهه مقاوت می‌تواند به ازا هر ماه 40 امتیاز دریافت کند. دانش آموزان بایستی گواهی معتبر از حوزه ایثارگران سپاه را به عنوان مدرک در دست داشته باشند.
فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه هر ماه حضور در جبهه و منطقه جنگی / 20 امتیاز
هر ماه حضور در مناطق امنیتی / 2 امتیاز
هر ماه حضور در مناطق عملیاتی / 1/5 امتیاز
 هر ماه حضور در مناطق امنیتی (شمال غرب) / 15 امتیاز
داوطلبان با سهمیه فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه باید گواهی معتبر از مراجع مذکور را با قید مدت حضور در جبهه و مناطق عملیاتی وامنیتی برای صحت ادعای خود رائه دهند.

نوه آزاده یا نوه جانباز 50 تا 69 درصد

چنانچه داوطلبی دارای سهمیه نوه آزاده و یا نوه جانباز 50 تا 69 درصد باشد به ازاء هر مورد 100 امتیاز برای اول در نظر گرفته می‌شود. برای استفاده از این سهمیه، داوطلب باید کارت شناسایی معتبری که از امور ایثارگران و یا بنیاد شهید دریافت کرده است را ارائه دهد.
نوه آزاده یا نوه جانباز تا 69 درصد

چنانچه ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی دارای سهمیه نوه آزاده و یا نوه جانباز 50 تا 69 درصد باشد به ازاء هر مورد 100 امتیاز برای اول در نظر گرفته می‌شود.

برای استفاده از این سهمیه، داوطلب باید کارت شناسایی معتبری که از امور ایثارگران و یا بنیاد شهید دریافت کرده است را ارائه دهد.

نوه جانباز تا 49 درصد و یا سلاله (نتیجه) شهید

 دانش آموزانی که جزو نوه جانباز تا 49 درصد باشند و یا نتیجه شهید باشند، به ازاء هر مورد 50 امتیاز دریافت خواهند کرد.

دانش اموزان بایستی برای اعمال این سهمیه معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدرسه شاهد مدنظرشان ارائه دهند.

فرزند همسر (شهید، جانباز 50 درصد به بالا و آزاده)

این سهمیه نیز برای داوطلبان 50 امتیاز را در پی خواهد داشت.

ارائه معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعمال این سهمیه الزامی است.

نوه رزمنده

داوطلب با سهمیه نوه رزمنده به ازا هرماه 5 امتیاز و در نهایت حداکثر 70 امتیاز را بدست خواهد آورد.

ارائه گواهی معتبر حضور در جبهه مطابق توسط داوطلب برای صحت ادعای خود ضروری است.

فرزند گروه جهادی شمیم شاهد

دانش آموزی که جزو فرزند گروه جهادی شمیم شاهد باشد به ازا هر ماه 3 امتیاز و در حداکثر 100 ماه بدست خواهد آورد.

ارائه معرفی نامه از گروه جهادی شمیم شاهد با مهر برجسته برای اعمال این سهمیه الزامی می‌باشد.

خواهرزاده یا برادرزاده شهید و جانباز 70 درصد به بالا

فرزند خواهر یا فرزند برادر شهید و جانباز 70 درصد به بالا نیز برای هر مورد 100 امتیاز کسب خواهد کرد.

ارائه معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعمال این سهمیه الزامی است.

امتیاز بندی دانش آموزان غیرشاهد

آن دسته متقاضیانی که خواهان ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی هستند باید در ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 – 1402 با توجه به وضعیت خود امتیاز کسب شده خود را بررسی کرده و در فرم نام نویسی وارد کنند.

وضعیت دانش آموز میزان امتیاز
دانش آموزان حافظ قرآن کریم به ازای هر جزء که حفظ هستند  15 امتیاز
دارنده رتبه اول تا سوم در مسابقات قرآن و نهج البلاغه منطقه 5 امتیاز
سطح استانی 30 امتیاز
سطح کشوری 50 امتیاز
بین الملل 60 امتیاز
دارنده رتبه اول تا سوم در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی منطقه 5 امتیاز
استانی 30 امتیاز
کشوری 50 امتیاز
بین الملل 60 امت
فرزندان کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شاغل در طرح شاهد عوامل آموزشی به ازای هر 6 ساعت در هفته: 20 امتیاز
عوامل اداری به ازای هر 6 ساعت در هفته: 15 امتیاز
دانش آموزانی که والدین آنها در مدرسه شاهد، شاغل هستند به ازای هر شش ساعت 25 امتیاز، با حداقل 12 ساعت حداکثر 100 امتیاز
فرزندان فرهنگیان شاغل در مدارس مناطق امنیتی درگیر و غیردرگیر 100 امتیاز
فرزند آموزش و پرورش و بنیاد شهید (شاغل یا بازنشسته، مامور یا انتقالی به ادارات دیگر) هرسال سابقه خدمت رسمی یا پیمانی: 5 امتیاز
حداکثر امتیاز سابقه خدمت زوج کارمند: 300 امتیاز
فرزند یا نوه خیر مدرسه ساز حداکثر 120 امتیاز (تایید کتبی ستاد اجرایی شاهد استان)

اعلام نتایج ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ 

تمامی دانش آموزانی که قصد ورود به مدرسه شاهد را در مقطع اول ابتدایی داشته و طبق مراحل گفته شده در متن فوق، فرم پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ را تکمیل کرده باشند، می‌توانند پس از یک بازه زمانی یک تا دو هفته پس از ثبت نام، مجدد به سامانه پادا مراجعه کنند و نتایج خود را دریافت کنند.

دانش آموزانی که طبق اعلام نتایج اولی، امتیاز لازم را برای ورود به مقطع ابتدایی در مدارس شاهد کسب کرده باشند، بایستی برای قطعی کردن ثبت نام خود به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند. 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1401 – 1402

همانطور که در مطلب فوق چندین بار اشاره کردیم، امکان تحصیل در مدارس شاهد برای دو دسته از داوطلبان شاهد و غیر شاهد فراهم می باشد. ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی قطعی است اما داوطلبان غیر شاهد بایستی که طبق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به این مدارس شوند.

دانش آموزات شاهد در صورت پذیرفته شدن در مدرسه شاهد هیچ هزینه ای به عنوان شهریه پرداخت نخواهند کرد، اما دانش آموزان غیر شاهد که موفق به کسب امتیاز لازم و ورود به این مدارس می شوند، بایستی که در ابتدای هر سال شهریه مدارس شاهد خود را پرداخت کنند. شهریه دریافتی در مدارس شاهد سراسر کشور وابسته به کیفیت مدرسه، نوع استان و شهرستان، خدمات و امکانات آموزشی و رفاهی ارائه شده در مدرسه است، چنانچه دانش آموز اول ابتدایی دارید و تصمیم بر انجام پیش در این مدارس فرزند خود گرفته اید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران این مرکز دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1401 – 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چنانچه دانش آموزی قصد ثبت نام در مقطع اول ابتدایی مدارس شاهد را داشته باشد، بایسیت چگونه عمل کند؟

ابتدا باید در سامانه پادا ثبت نام نموده و پس از پذیرش به صورت حضوری به مدرسه مربوطه مراجعه کند.

متقاضیان جهت ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی 1401 – 1402 در چه تاریخی اقدام کنند؟

زمان پیش ثبت نام مدارس شاهد از 12 خرداد تا 25 خرداد می باشد.

پیش ثبت@نام ابتدایی مدارس شاهد از چه ساتی انجام می شود؟

پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ از طریق سامانه پادا انجام می گیرد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی





:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: